Cíle MŠ

DLOUHODOBÉ   CÍLE :

  1. Vytvářet co nejlepší podmínky pro pobyt dětí v MŠ.
  2. Prosazovat zdravý životní styl.
  3. Vychovávat a vzdělávat děti  se specific. vzdělávacími potřebami, integrace dětí všech schopností.
  4. Rozvoj estetického a kulturního cítění.
  5. Spolupráce s rodiči, OÚ a širší veřejností a zejména se ZŠ Hrabišín.      

KRÁTKODOBÉ CÍLE  :

1. Vytvářet co nejlepší podmínky pro pobyt dětí v MŠ.

  • Prostřednictvím nové nábytkové sestavy ve třídě realizovat zákoutí pro  každodenní činnosti dětí.
    • místo pro společná setkávání,
    • rozumově-manipulační koutek,
    • konstruktivní a stavitelský  koutek,
    • čtenářský koutek  pro práci s knihou a písmeny,
    • místo pro pokusy a objevování koutek živé přírody,
    • hudební a dramatický koutek, výtvarný prostor a  domácí koutek.
  • Prostředí pro odpočinkovou činnost pro děti s menší potřebou spánku
  • Pro nejmenší batolata přizpůsobovat prostředí třídy i ostatní prostory, jak nábytkem, tak pomůckami a hračkami
  • Provést potřebné úpravy pro bezproblémový pobyt integrovaného dítěte podle jeho individuálních potřeb.Také zajistit potřebné pomůcky a materiály dle  individuální potřeby  integrovaného dítěte.

2. Vést děti ke zdravému životnímu stylu

  • funkční pitný režim – dostatečné množství rozmanitých tekutin po celý den
  • stravování v příjemném, klidném prostředí s důrazem na samostatnost při stolování – nalévání, nabírání jídla
  • za individuálního přístupu a individuálních potřeb umožňovat seberealizaci, každého dítěte
  • každodenní cvičení zdravotní, relaxační, protahovací, dechová. Tělovýchovné chvilky
  • čištění zubů
  • otužování vzduchem – přiměřené oblékání, větrání, dostatek pohybu, turistika
  • předplavecká výuka, lyžařský výcvik
  • sezonní činnosti na zahradě
  • zapojení do programu Pyramidáček o zdravé výživě a do ekoprogramu  Mrkvička

3.   Zkvalitňovat péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami, integrace dětí všech  schopností

  • zpracování individ. plánů pro děti s odloženou školní docházkou
  • provádět průběžnou depistáž dětí a vyhledávat případné individuální problémy jednotlivých dětí a poté je řešit společně s zákonným zástupcem, popř. doporučit vyšetření v PPP
  • při integraci vypracovat plán integrace na základě podpůrných opatření
  • rozvoj grafomotoriky, logopedické chvilky, smyslové hry
  • péče o děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
  • zpracovávat průběžně  materiály pro vzdělávání nejmladších batolat
  • spolupráce s PPP, ZŠ,  rodiči

4. Rozvoj estetického a kulturního cítění

  • zaměření na hlasovou výchovu, rytmicko melodická a dechová cvičení
  • využívat nejen klasické rytmicko melodické nástroje, využití netradičních doprovodných nástrojů – štěrchadla, chřestítka, sáčky aj.
  • propojení hudebních a výtvarných aktivit /výtvarná činnost na hudební zážitek aj /
  • zpřístupnit veškerý výtvarný materiál pro každodenní činnosti dětí, podněcovat zájem dětí o tyto činnosti vlastním příkladem
  • získávání nových poznatků a trendů v hudební a výtvarné oblasti

5. Spolupráce s rodiči, obcí

  • umožnění návštěvy MŠ a konzultace s rodiči před vstupem dítěte do MŠ
  • vhodný adaptační režim dle přání rodičům,  při začleňování dítěte možnost přítomnosti rodičů, zejména u dětí mladších tří let individualizování formu adaptace s případným postupným  prodlužováním pobytu dítěte v mateřské škole nejdříve za přítomnosti rodiče, postupně s odloučením, dle potřeby dítěte
  • konzultace pro rodiče, průběžné informace formou nástěnek v šatně, na www. stránkách, možnost připomínkování formou i anonymních dotazníků 2x do roka
  • společenské akce – besídka, karneval, Drakiáda, O nejkrásnější dýni, Vánoční dílny, dobrodružná hra, Velikonoční tvořeníčko, soutěž O nejkrásnější velikonoční vejce, Čarodějnický rej, pasování na předškoláčky, rodinná zahradní slavnost, výlety
  • účast na akcích Obecního úřadu Hrabišín– vítání novorozeňat, odpoledne pro důchodce, společná výtvarná výstava pro širokou veřejnost, příspěvek do místních novin, zdobení stromečku
  • účast na akcích Obecního úřadu Dlouhomilov – vítání novorozeňat, příspěvek do místních novin

Mgr. Marcela Vavřinová, vedoucí MŠ