DLOUHODOBÉ CÍLE :
- Vytvářet co nejlepší podmínky pro pobyt dětí v MŠ.
- Prosazovat zdravý životní styl.
- Vychovávat a vzdělávat děti se specific. vzdělávacími potřebami, integrace dětí všech schopností.
- Rozvoj estetického a kulturního cítění.
- Spolupráce s rodiči, OÚ a širší veřejností a zejména se ZŠ Hrabišín.
KRÁTKODOBÉ CÍLE :
1. Vytvářet co nejlepší podmínky pro pobyt dětí v MŠ.
- Prostřednictvím nové nábytkové sestavy ve třídě realizovat zákoutí pro každodenní činnosti dětí.
- místo pro společná setkávání,
- rozumově-manipulační koutek,
- konstruktivní a stavitelský koutek,
- čtenářský koutek pro práci s knihou a písmeny,
- místo pro pokusy a objevování koutek živé přírody,
- hudební a dramatický koutek, výtvarný prostor a domácí koutek.
- Prostředí pro odpočinkovou činnost pro děti s menší potřebou spánku
- Pro nejmenší batolata přizpůsobovat prostředí třídy i ostatní prostory, jak nábytkem, tak pomůckami a hračkami
- Provést potřebné úpravy pro bezproblémový pobyt integrovaného dítěte podle jeho individuálních potřeb.Také zajistit potřebné pomůcky a materiály dle individuální potřeby integrovaného dítěte.
2. Vést děti ke zdravému životnímu stylu
- funkční pitný režim – dostatečné množství rozmanitých tekutin po celý den
- stravování v příjemném, klidném prostředí s důrazem na samostatnost při stolování – nalévání, nabírání jídla
- za individuálního přístupu a individuálních potřeb umožňovat seberealizaci, každého dítěte
- každodenní cvičení zdravotní, relaxační, protahovací, dechová. Tělovýchovné chvilky
- čištění zubů
- otužování vzduchem – přiměřené oblékání, větrání, dostatek pohybu, turistika
- předplavecká výuka, lyžařský výcvik
- sezonní činnosti na zahradě
- zapojení do programu Pyramidáček o zdravé výživě a do ekoprogramu Mrkvička
3. Zkvalitňovat péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami, integrace dětí všech schopností
- zpracování individ. plánů pro děti s odloženou školní docházkou
- provádět průběžnou depistáž dětí a vyhledávat případné individuální problémy jednotlivých dětí a poté je řešit společně s zákonným zástupcem, popř. doporučit vyšetření v PPP
- při integraci vypracovat plán integrace na základě podpůrných opatření
- rozvoj grafomotoriky, logopedické chvilky, smyslové hry
- péče o děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
- zpracovávat průběžně materiály pro vzdělávání nejmladších batolat
- spolupráce s PPP, ZŠ, rodiči
4. Rozvoj estetického a kulturního cítění
- zaměření na hlasovou výchovu, rytmicko melodická a dechová cvičení
- využívat nejen klasické rytmicko melodické nástroje, využití netradičních doprovodných nástrojů – štěrchadla, chřestítka, sáčky aj.
- propojení hudebních a výtvarných aktivit /výtvarná činnost na hudební zážitek aj /
- zpřístupnit veškerý výtvarný materiál pro každodenní činnosti dětí, podněcovat zájem dětí o tyto činnosti vlastním příkladem
- získávání nových poznatků a trendů v hudební a výtvarné oblasti
5. Spolupráce s rodiči, obcí
- umožnění návštěvy MŠ a konzultace s rodiči před vstupem dítěte do MŠ
- vhodný adaptační režim dle přání rodičům, při začleňování dítěte možnost přítomnosti rodičů, zejména u dětí mladších tří let individualizování formu adaptace s případným postupným prodlužováním pobytu dítěte v mateřské škole nejdříve za přítomnosti rodiče, postupně s odloučením, dle potřeby dítěte
- konzultace pro rodiče, průběžné informace formou nástěnek v šatně, na www. stránkách, možnost připomínkování formou i anonymních dotazníků 2x do roka
- společenské akce – besídka, karneval, Drakiáda, O nejkrásnější dýni, Vánoční dílny, dobrodružná hra, Velikonoční tvořeníčko, soutěž O nejkrásnější velikonoční vejce, Čarodějnický rej, pasování na předškoláčky, rodinná zahradní slavnost, výlety
- účast na akcích Obecního úřadu Hrabišín– vítání novorozeňat, odpoledne pro důchodce, společná výtvarná výstava pro širokou veřejnost, příspěvek do místních novin, zdobení stromečku
- účast na akcích Obecního úřadu Dlouhomilov – vítání novorozeňat, příspěvek do místních novin
Mgr. Marcela Vavřinová, vedoucí MŠ