Význam žákovského parlamentu

  • tvoří komunikační most mezi třídními kolektivy, učiteli a vedením školy,
  • poskytuje žákům možnost svými názory a připomínkami se podílet na rozvoji školy,
  • dává žákům právo vyjádřit slušnou formou vlastní názor a požadavek,
  • žáci školy se učí jednat s vedoucími pracovníky,
  • parlament rozvíjí smysl pro odpovědnost (za podané návrhy, za plnění přijatých úkolů,aj.),
  • pomáhá při organizaci celoškolních akcí,
  • Skládá se ze zástupců žáků 4. – 9. ročníku,
  • podporuje spolupráci tříd a celé školy, stmeluje 1. a 2. stupeň,
  • uplatňuje demokratické principy myšlení,
  • zvyšuje prestiž a vytváří tradici,
  • zajímá se o chod školy,
  • předkládá návrhy na školní akce,
  • podílí se na tvorbě jídelníčku,
  • slouží jako prevence nežádoucího chování (pořádání akcí)