Škola v přírodě 1. -2. Třída

Tak a jedeme! Po rychlém rozloučení s rodiči a naložení kufrů do autobusu, jedeme! Neukápla ani jedna kapička, a tak jsme frčeli vstříc dobrodružství na školu v přírodě. Máme namířeno do střediska ekologické výchovy Švagrov. Od našich starších spolužáků víme, že je to tam super a máme se tedy na co těšit. Cesta nám rychle utíká a co nevidět jsme na Švagrově. Vítá nás sluníčko a my se radujeme, že jsme na místě. Vyložíme věci z autobusu a seznamujeme se s našimi novými kamarády, kteří budou celý pobyt s námi. První je Martin, který nás poučuje a vysvětluje, jak se máme správně chovat. Druhý je Marcel a třetí  Mirek.  Následně se rozdělujeme do skupinek na pokojích. Každý pokoj má svůj název. Někdo bydlí v jestřábnících, jiný zběhovcích a někdo v chrobácích. Je tu krásně! Vybalujeme si věci a scházíme se s Marcelem a Mirkem, kteří si nás rozdělí na dvě skupinky. Vybíráme si z hrníčků žalud nebo kaštan. Po krátkých domluvách jsme rozděleni. A hned dostáváme první úkol. „Vymyslete si název skupinky,“ zní od Marcela. Obě dvě skupinky si vybírají veverky zcela nezávazně na sobě. Situaci vyřešíme rychle a rozdělíme se na veverky, které bydlí na kaštanu a veverky bydlící na dubu.

Náš první oběd je výborný, dostáváme kuřecí řízek a brambory. Talíře se jen blyští, jak jsou prázdné. Po obědě a poledním klidu si dáváme sraz s Mirkem a Marcelem, každá skupinka vyráží na jinou výpravu. Marcel rozdává síťky na lovení drobných zvířátek v jezírku a potoce a Mirek zase pro změnu motyčky, rýče, hrabičky. Skupinka s Mirkem vyráží vstříc pramenům a studánkám , které bude čistit. Marcel se vydává na lov k jezírku a následně k potoku na lovení drobných živočichů. Velmi se ochlazuje, a začíná dokonce poletovat sníh. Jenže my jsme vybavení a vůbec nás to netrápí. Po svačince se skupinky vystřídají v aktivitách. Na večeři máme špaldové rizoto. Zase  vynikající! Po večeři hrajeme v místnosti, která se jmenuje včelín, hry. Brzy  jsme unavení, a proto rychle spěcháme pod peřiny.

Ráno nás čeká švagrovská snídaně. Máme na výběr mezi müsli, křupinkami, pomazánkou, sýrem. Rychle posnídáme, uklidíme si v pokojích a jdeme ven. Čeká nás krásný den. Už není taková zima a sem tam vykukuje sluníčko. Marcel bere svoji družinu do lesa, kde posloucháme ptáky a učíme se o stromech. Po svačince jdeme na stavbu domečků pro skřítky. Mirek s dětmi vyráží k louce na okraji lesa, kde sbíráme bylinky. Snažíme se jich najít co nejvíce, protože po svačince z nich budeme vařit čaj. Na oběd máme výborný špenát se špeclemi a výpečky. Odpoledne, po poledním klidu, se znovu vydáváme do terénu. Skupinky se vystřídají v aktivitách. Odpoledne nás navštíví pan ředitel. Velice se mu na Švagrově líbí, vůbec se tomu nedivíme, protože nám se tu také moc líbí. Na večeři máme špagety, po kterých se jen zaprášilo. Po večeři odpočíváme, protože se blíží vrchol dne.  Diskotéka! Paní učitelka Březinová si pro nás nachystala ty největší pecky. Pouští jednu hitovku za druhou a my vyhlašujeme nejlepší tanečníky. Nejlepším tanečníkem  je Jareček Braden Körner a tanečnicí Natálka Dang. Jdeme spát. Všichni jsme plní zážitků z celého dne a už nám padají víčka, jak jsme unavení.

Ráno se probouzíme do krásného slunného dne. Sluníčko se začíná prodírat přes lesy a začíná ohřívat celý Švagrov. Snídaně je zase různorodá a každý si vybere to své. Hned po snídaní se  balíme, aby paní uklízečky stihly uklidit. Máme zabaleno, uklizeno a vyrážíme s Mirkem a Marcelem na poslední výpravu. Putujeme hluboko do lesa, kde stavíme krásné přírodní mandaly. Vracíme se zpět těsně před obědem. Paní kuchařka si to nejlepší nechává na konec našeho pobytu. Svíčková!  Po obědě pro nás má Tomáš nachystané promítání fotek a krátkého videa,  u kterého se všichni nasmějeme. Ještě si zahrajeme pár her a už je tu autobus, který nás vrátí zase zpět do Hrabišína. Někdo se domů těší a někdo ne. Jedno je jasné, naučili jsme se tady, že porozumět přírodě není vůbec těžké.